Alla inlägg under augusti 2009

Hmm

Av Sara Gustafson - 25 augusti 2009 18:30

Emil har sovit hela natten i natt! Trodde det var nåt fel på honom, men förmodligen var han så nöjd över att ha fått i sig mat igår så han kunnat slappna av och sova ordentligt :) Jätteskönt, både för honom och oss! Och i förmiddags så kom det äntligen mjölk ur brösten! Jag är så glad =)


Idag har barnmorskan varit här och gett Emil spruta i handen (usch tyckte mamma, men Emil rörde inte en min) och vägt honom. Han hade gått ner nästan 10% av sin födelsevikt, men eftersom mjölken kommit igång idag så var Camilla inte så orolig över det. Han får fortsätta sova hela nätterna tills vidare. Men det var inget vidare att ligga på kalla vågen tyckte Emil, så han både kissade och bajsade på den. Pinsamt tyckte jag först, men Camilla bara skrattade och sa att vågen varit med om mycket :)



Av Sara Gustafson - 24 augusti 2009 20:15

Åh vad skönt! Emils gulhet har gått ner så nu får han sova så länge han vill! Superskönt tycker vi =)


Idag har annars varit en väldigt känsloladdad dag... Tyckte Emil verkat orolig på nåt vis men har inte fattat varför. Han har inte riktigt kunna slappna av. Men så i eftermiddags kom min kloka mamma hit och frågade som vanligt hur allting är, och jag berättade att han verkar orolig. Hon frågade då om han får i sig nåt när han tar bröstet, men mjölken har inte runnit till än, så antagligen så har han inte fått nåt. Så hon gjorde iordning ersättning och gav honom, och jösses vilken skillnad!!! Han blev ett helt annat barn, verkade supernöjd, somnade och sov riktigt gott! Då brast det för mig, tårarna bara sprutade för jag tyckte jag varit en dålig mamma som inte förstått det själv... Sen blev jag arg på personalen på BB som inte förklarat att det kan ta lång tid för mjölken att rinna till och att man kan prova ge lite ersättning men också fortsätta låta barnet suga för att det ska komma igång. Och det borde man speciellt berätta för de som gjort kejsarsnitt. För oss är det ju helt annorlunda, våran kropp måste ju läka såret som blivit, och därför tror jag det tar extra lång tid för oss innan mjölken kommer.

Så, efter mammas kloka ord och stöttning så mår jag nu mycket bättre. Emil sover så sött i sin vagga =)


Imorrn kommer barnmorskan Camilla ut hit och ska kolla hur Emil och vi mår :)

Av Sara Gustafson - 23 augusti 2009 18:15

Så skönt att vara hemma! Natten gick bra, och Emil verkar vara en nöjd kille! Vi sover nere i vardagsrummet, jag har ont i såret så jag klarar inte att gå i trappor. Ola sover nog sämst, han fick ta soffan. Jag har lyxfåtöljen och den är superskön!


Vad löjlig jag är som mamma märker jag. Kollar hela tiden så han andas, att det inte är för varmt/kallt för honom osv... Men jag kommer väl in i det hela så småningom får vi hoppas. Annars blir jag nog galen...


Imorrn ska vi in till BB igen och mäta gulheten. Hoppas den gått ner så vi slipper väcka honom var 4:e timme...

Av Sara Gustafson - 22 augusti 2009 12:51

Allt var bra med Emil på läkarundersökningen, han är lite gul så vi ska tillbaka till BB på måndag för en ny bilicheck eller vad de kallade det så får vi se. Så nu har vi fått ordinerat att han ska äta minst var 4:e timme och ligga med bar överkropp i mycket dagsljus, dock inte direkt solljus. Det ska vi väl klara av ;)


Äntligen får vi åka hem!!! Hem till lugn och ro och egna saker :)

Av Sara Gustafson - 21 augusti 2009 17:46

Idag föddes så äntligen vår son Emil, två veckor efter beräknat datum. Som vi har väntat och längtat efter detta lilla underverk! Vägen dit var lång och kämpig, och slutade med kejsarsnitt sen det visade sig att han låg fel med huvudet. 40 tinmmar med värkar helt i onödan, men han är ändå värd allt slit, helt klart! Jag har haft en underbar graviditet, så en kämpig förlossning var väl egentligen bara att räkna med...


Nåväl, ut tittade han så till slut, 55cm lång och vägde 4450g. Den bästa födelsedagspresent man kan tänka sig! Och jag är så lycklig!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards