Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Jag fattar inte...

Av Sara Gustafson - 22 februari 2010 22:33

Nu ligger jag så där efter med bloggandet igen...


Mycket har hänt, ska försöka komma ihåg allt...



Emil har varit sjuk, förkyld och febrig- stackarn :( Nu har han blivit fri från feber, men hosta har han istället... Han verkar dock inte bry sig så mycket om den, och sova hela nätterna kan han iaf. Tur det =)


Han har också fått tänder, min lille plutt =) Två stycken i nedre käken. Såg först att en var på G, och kände, sen när den hade tittat upp lite så kände jag den andra bredvid. Snacka om att jag blev förvånad! Inte så konstigt kanske att han varit gnällig i några veckor... De säger ju att barnen kan ha ont av att tänder är på G en tid innan man märker nåt, ffa när de första dyker upp. Nu är han iaf gladare, och sover också bättre på nätterna =) Skönt för både honom och oss...


6 månader har han hunnit bli också. 6 månader!!! Vart tog tiden vägen? Om lika lång (eller kort) tid så är han ett år!!!


Vilken härlig vinter vi har i år =) Massa, massa snö och kallt. Lite väl kallt vissa dagar, tyvärr, vilket syns på elräkningen :(  Och stackars vilda djuren, de har svårt att hitta mat... Men tänk vad härligt för barnen att få ha ett vitt och kallt sportlov!


I fredags var jag och Hanna och våra söner och hälsade på vår farmor. Farfar är på avlastning på Klosterbacken, och det behöver både han och farmor, annars har de ihjäl varandra... Farmor är så j-kla mycket gladare och piggare när farfar inte är hemma (vilket är förståeligt eftersom hon inte får sova pga honom, och hela tiden måste passa upp honom), och så är det lite lugnare att hälsa på henne själv. Jättemysigt hade vi, åt våfflor och hade det bra. Hon tyckte dock att vi skulle ha en varsin semla också, men det blev alldeles för mycket. Jag mådde lite illa efter det, och orkade inte öta upp den...


I lördags kom Jonas, Marie och My till oss och hälsade på. Vi åt tacogratäng och hade jättemysigt! Så kul att träffa dem, man saknar de lite sen de flyttade från F-hyttan :( My kryper nu, stora tjejen, och jädrar vilken fart hon får! Emil kan inte ens sitta, han är som en geleklump, haha :)


Hej hopp!

     

 
 
Marie

Marie

23 februari 2010 14:53

Åh det var jättetervligt i fredags!O jättegod mat!!!!Va fina bilder!Tack för att du mailade dom till mig!!!!Undra om dom blir glada när vi visar dom puss o kram bilderna när dom är typ 15...? ;DKram

http://bebopalula.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

25 februari 2010 23:29

mera bloggande :-D även fast jag träffar dig jämt och pratar med dig nästan dagligen så är det kul att läsa :-D

Tack för idag :-) Underbart att träffa dig & Emil

Älskar er!!!
P&K

http://iloverico.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Gustafson - 6 april 2010 22:34

Nu är påsken över... Hjälp vad fort tiden går! Lite skönt är det för det betyder att det snart är sommar och man slipper alla dessa tjocka, varma och bökiga kläder. Men samtidigt känns det som att man inte riktigt hinner med.   Påsken var helt un...

Av Sara Gustafson - 30 mars 2010 22:08

Usch, Emil har varit sjuk i några dagar nu, fick feber och blev förkyld i lördags. Så efter två rätt så sömnlösa nätter är jag ganska trött... Längtar tills han blir frisk igen, min lille plutt. Tycker så synd om honom, om alla små barn som blir sjuk...

Av Sara Gustafson - 26 mars 2010 22:19

Jaha, nu var det så där längesen igen... Ja, Emil växer fortfarande som det ska och är en mycket nöjdare kille numera :) Vi har äntligen fått rutiner i vardagen, vilket känns fruktansvärt skönt! Han äter allt, men är inte jätteförtjust i rödspät...

Av Sara Gustafson - 13 februari 2010 23:15

Hoppsan, var visst väääldigt längesen jag uppdaterade bloggen... Ok, vart ska man börja? 31:a januari döptes Emil i en fullsatt Tysslinge kyrka. Dopet hölls i samband med att kyrkan återinvigdes efter renovering, därför var det så mkt folk....

Av Sara Gustafson - 28 januari 2010 22:59

Idag har vi varit på babysim för första gången! Så underbart kul att få bada med våra små söner, och de älskade det! Att Anton gillade att bada visste vi ju, han brukar bada hemma, men att Emil också älskade det var jättekul! Mysigt var det också :) ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards