Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Yes!

Av Sara Gustafson - 18 januari 2010 22:40

Åh, min bil gick äntligen igenom besiktningen idag =) Så j-vla sköönt! Nu går den i ett år till :)


Idag har Emils mormor varit barnvakt under tiden jag var till stan. Det hade gått jättebra fick jag veta sen när jag kom hem, och det var skönt att höra :) Jag får sån separationsångest när jag ska lämna Emil till nån, t o m till Ola... Han är så mamma-kär, så därför var det extra roligt att höra att det gått bra :) Min mamma är ju iofs lugnet själv, så jag var aldrig orolig. Hon borde egentligen byta yrke och jobba på dagis, för hon är så himla bra med barn. Hon älskar barn, och barn älskar henne :)


Idag har prästen Lars Ekblad varit här hemma och haft dopsamtal med oss. Han berättade hur Tysslinge kyrka kommer se ut nu efter upprustningen, och jag är lite besviken... Dopfunten hamnar nämligen direkt när man kommer in i kyrkan och inte längst fram vid altaret där den oftast brukar stå. Han sa att det är för att dopet symboliserar en ingång till kyrkan, men jag har ialla fall svårt att begripa vad det är som är så bra med det :/


Emil har förresten vänt sig från rygg till mage flera ggr idag =) Så duktig så! Jag blir så stolt :)


Ja, jag hann ju inte med att blogga igår, och det hände egentligen inte så mkt heller. Förutom att jag och mamma började dansa igen! Som jag har längtat efter denna underbara idrott!!! Jag var riktigt ringrostig, men det var så jävla kul!!! Tänkte innan att jag nog inte skulle orka så mkt, var över ett år sen jag dansade sist och har dessutom inte riktigt kommit igång med träning efter graviditet och förlossning än, men jag orkade med hela lektionen =) Har lite träningsvärk idag, men jag trodde nog det skulle vara värre. Skönt att vara igång igen =)

 
 
Iloverico

Iloverico

19 januari 2010 00:24

underbart att du börjat dansa igen!! Det är ju ditt kall :-D Du har ju verkligen talang för det och det syns så väl hur mycket dansen betyder för dig....du utstrålar verkligen glädje på dangolvet!

Gudmor ( :-D) blir oxå väldigt stolt över Emil

http://iloverico.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Gustafson - 6 april 2010 22:34

Nu är påsken över... Hjälp vad fort tiden går! Lite skönt är det för det betyder att det snart är sommar och man slipper alla dessa tjocka, varma och bökiga kläder. Men samtidigt känns det som att man inte riktigt hinner med.   Påsken var helt un...

Av Sara Gustafson - 30 mars 2010 22:08

Usch, Emil har varit sjuk i några dagar nu, fick feber och blev förkyld i lördags. Så efter två rätt så sömnlösa nätter är jag ganska trött... Längtar tills han blir frisk igen, min lille plutt. Tycker så synd om honom, om alla små barn som blir sjuk...

Av Sara Gustafson - 26 mars 2010 22:19

Jaha, nu var det så där längesen igen... Ja, Emil växer fortfarande som det ska och är en mycket nöjdare kille numera :) Vi har äntligen fått rutiner i vardagen, vilket känns fruktansvärt skönt! Han äter allt, men är inte jätteförtjust i rödspät...

Av Sara Gustafson - 22 februari 2010 22:33

Nu ligger jag så där efter med bloggandet igen... Mycket har hänt, ska försöka komma ihåg allt... Emil har varit sjuk, förkyld och febrig- stackarn :( Nu har han blivit fri från feber, men hosta har han istället... Han verkar dock inte b...

Av Sara Gustafson - 13 februari 2010 23:15

Hoppsan, var visst väääldigt längesen jag uppdaterade bloggen... Ok, vart ska man börja? 31:a januari döptes Emil i en fullsatt Tysslinge kyrka. Dopet hölls i samband med att kyrkan återinvigdes efter renovering, därför var det så mkt folk....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards