Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Mer snö :)

Av Sara Gustafson - 27 januari 2010 22:38

Idag har det snöat hela dan :) Tyvärr har det blåst rejält också, så det blev en innedag för mig och Emil. Passade på att göra lite päronpuré och mat till Emil, han tyckte varken om spaghetti och köttfärsås eller lax och potatis som jag gjorde häromdagen, så det blev till att göra hans favorit istället, nötkött och rotfrukter. Typ det enda han riktigt gillar... Kanske låter ensidigt, men grönsakerna är varierade åtminstone :) Sen har jag tvättat också, perfekt att göra sånt idag :)


Igår var var jag och Emil till Marieberg för att leta kläder till mig att ha på söndag då Emil döps. Tiden har gått så otroligt fort, när vi bokade upp datumet i början på november så kändes det som en evighet, men nu är vi här ;) Ska bli kul, lite nervöst hur han ska vara, men det gäller att behålla lugnet ;) Emil gillade inte att shoppa idag, han var missnöjd nästan hela tiden... Lite stressande, eftersom jag var tvungen att hitta nåt. Tänkte ge upp och åka hem vid 15-tiden, skulle bara in på Cubus (för sjuttioelfte gången) för att kolla på en tunika som jag haft som reserv ifall jag inte hittade nåt annat. Som tur var, för där hittade jag en annan tunika som jag fastnade riktigt för =)

Efter Marieberg åkte vi till ICA Maxi för att handla mat, och då minsann så sov Emil hela tiden! Varför kunde han inte passat på att göra det tidigare?


Imorrn blir det förhoppningsvis babysim! Håller tummarna för det =) På morgonen ska jag träffa "husmor" i Tysslinge församling för at gå igenom hur allt funkar i kapellet. Kl.9 Emil och jag som inte brukar gå upp förrän 8.30 Usch vad jobbigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Gustafson - 6 april 2010 22:34

Nu är påsken över... Hjälp vad fort tiden går! Lite skönt är det för det betyder att det snart är sommar och man slipper alla dessa tjocka, varma och bökiga kläder. Men samtidigt känns det som att man inte riktigt hinner med.   Påsken var helt un...

Av Sara Gustafson - 30 mars 2010 22:08

Usch, Emil har varit sjuk i några dagar nu, fick feber och blev förkyld i lördags. Så efter två rätt så sömnlösa nätter är jag ganska trött... Längtar tills han blir frisk igen, min lille plutt. Tycker så synd om honom, om alla små barn som blir sjuk...

Av Sara Gustafson - 26 mars 2010 22:19

Jaha, nu var det så där längesen igen... Ja, Emil växer fortfarande som det ska och är en mycket nöjdare kille numera :) Vi har äntligen fått rutiner i vardagen, vilket känns fruktansvärt skönt! Han äter allt, men är inte jätteförtjust i rödspät...

Av Sara Gustafson - 22 februari 2010 22:33

Nu ligger jag så där efter med bloggandet igen... Mycket har hänt, ska försöka komma ihåg allt... Emil har varit sjuk, förkyld och febrig- stackarn :( Nu har han blivit fri från feber, men hosta har han istället... Han verkar dock inte b...

Av Sara Gustafson - 13 februari 2010 23:15

Hoppsan, var visst väääldigt längesen jag uppdaterade bloggen... Ok, vart ska man börja? 31:a januari döptes Emil i en fullsatt Tysslinge kyrka. Dopet hölls i samband med att kyrkan återinvigdes efter renovering, därför var det så mkt folk....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards