Alla inlägg under mars 2010

Av Sara Gustafson - 30 mars 2010 22:08

Usch, Emil har varit sjuk i några dagar nu, fick feber och blev förkyld i lördags. Så efter två rätt så sömnlösa nätter är jag ganska trött... Längtar tills han blir frisk igen, min lille plutt. Tycker så synd om honom, om alla små barn som blir sjuka för de är så hjälplösa och ofta så ledsna. Tror dessutom Emil har fler tänder på gång, stackar'n :(

I natt var det riktigt jobbigt. Han var så ledsen! Ett tag verkade det omöjligt att trösta honom... Satt nere i fåtöljen och vaggade honom tills han till slut somnade, skulle bara sätta mig lite bekvämare för att själv förhoppningsvis kunna sova men lagom som jag gjort det så vaknade han :( Så där höll det på till 4 i morse då han äntligen sov så pass djupt att jag kunde gå upp med honom och lägga honom i sin säng.

Det som är så fascinerande med små barn när de är sjuka är att trots att de har feber så orkar de ändå hålla igång och leka och utforska som vanligt, men med lite sämre tålamod kanske.


Hoppas den här natten blir bättre, för jag behöver verkligen sova! Emil har varit feberfri idag, så hoppas det har vänt :)

Av Sara Gustafson - 26 mars 2010 22:19

Jaha, nu var det så där längesen igen...


Ja, Emil växer fortfarande som det ska och är en mycket nöjdare kille numera :) Vi har äntligen fått rutiner i vardagen, vilket känns fruktansvärt skönt! Han äter allt, men är inte jätteförtjust i rödspätta... Allt annat vi har provat går jättebra!


Han har lärt sig sitta! Duktiga killen!


Ja, vad har hänt mer...? Anton har hunnit fylla ett år, stora killen! Kan knappt tro att det är sant, tiden har gått så sjukt fort!


Emil har också lärt sig att ta sig fram med gåstolen, förut satt han mest i den och lekte. Nu utforskar han omgivningen vilket innebär mycket mer vaktande för oss... Det är så kul att se hur han riktigt studerar saker runtomkring. Humör har han fått, killen! Säger man ifrån åt honom så svarar han med en sur min eller gnäller till på en, så söt så!


       


Så fin i sina finkläder, min lille prins!








 



Den här bilen gillar Emil så mycket! Den har massa roliga funktioner, spelar, tutar, startar mm. Doppresent från mostrarna :)


Älskar den här bilden! 


Så stor! 


  Andra gången gick det bättre, som tur var :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards