Alla inlägg under januari 2010

Av Sara Gustafson - 13 januari 2010 23:13

Idag har vi varit hos Hanna och Anton nästan hela dan :) Så mysigt så! Blev bjuden på mat, torsk med äggsås. Finns det nåt godare?


Anton gick sina första steg idag, stora killen! Emil ligger lite efter...


Emil har förresten börjat med nån typ av monsterljud också, så himla sött!

Av Sara Gustafson - 12 januari 2010 23:00

Idag har inte varit nån rolig dag för min lille son. Igår kväll och i natt hade han feber, 39 grader. Han fick 5-månaderssprutan igår... Sist så fick han knappt nån feber, men nu var han jättevarm, min lila plutt :( Så synd om de små när de är sjuka...


Vi var hemma hela dan och bara tog det lugnt. Emil sov mycket, när han var vaken var han jättegnällig. Han har inte haft så mycket feber nu på dan, men fått alvedon iaf.

Ola jobbade dessutom över idag, han slutade inte förrän vid 18-tiden. Jag var så trött, orkade inte ens laga mat så Ola fick ta med sig hem. Sån glädje när han klev innanför dörren! Restan av kvällen var Emil inte gnällig alls, som tur var! Han kanske saknade sin pappa hela dan?

Av Sara Gustafson - 10 januari 2010 22:48

 

Jag älskar min son! Idag har han upptäckt att man kan "prutta med tungan" så nu flyger det massa dregel överallt här ;) Så söt!


Vi har varit hos moster Hanna och kusin Anton idag, äntligen! Vi har saknat dem massor och det var underbart att vara där! Vi gick dit, lite väl kallt för min smak, men det var ändå skönt att få lite frisk luft i sig. Tur vi har så nära till varandra :)


Av Sara Gustafson - 9 januari 2010 23:48

Idag har vi varit på kalas hos Olas morbror som fyller år. Vi åkte dit tidigare än alla andra (och åkte hem när det började rulla in folk), och det var jätteskönt! Emil trivs inte när det är mycket folk som han inte känner och det blir rörigt, han blir jätteledsen och mammig då, plutten. Det är det dock inte alla som förstår, och det blir jag så arg på! Detta gäller framförallt den lite äldre generationen, de som fick barn som "bara skulle ha mat var fjärde timma" och "skrika rent lungorna", typ. De verkar tyvärr sakna förståelse över att alla barn är olika individer. Ta Emil och Anton till exempel: Anton har alltid tyckt om bus och roliga lekar osv, medan Emil är lite mer blyg och spanar in folk innan han kan tycka om att nån busar med honom. Han är också mer ljudkänslig än vad Anton är, tycker t ex inte om höga, häftiga skratt. När jag sen påpekar det, ja då verkar de tycka att jag är en j-vla hönsmamma som överbeskyddar Emil. Det gör mig lite ledsen och arg.


Så, nu fick jag skriva av mig min ilska. Det här med blogg är kanske inte så tokigt iaf ;)


Vi blev också bjudna till ett par grannar på ost och kex ikväll, supertrevligt var det :) Och alldeles lagom med folk, 10 vuxna och 3 barn. Jag och Emil fick gå dit sjlva för Ola var och bowlade.


God natt!

Av Sara Gustafson - 8 januari 2010 23:00

Ok, nu skäms jag nästan... Nästan två månader sen sist jag skrev nåt här. Har inte kommit in i det här med blogg än...


Bl. a så har vi firat jul och nyår, Emils första. Jättemysigt hade vi det! Julafton var vi först hos Olas föräldrar och åkte därifrån 14.30 hem till Emilie och Robin där vi var hela kvällen. På nyårsafton var vi hemma hos Emilie och Robin, en lugn kväll helt i min stil :)


Det har hänt mycket med Emil sen november. Han kan numera sitta i matstolen och i gåstolen en stund själv och leka, eller ligga på golvet i babygymet eller på ett täcke medan jag håller på med nåt annat och det är jätteskönt!


Sen så äter han både gröt och puré nu, och han älskar det! Varannat mål ersättning och varannat med gröt eller puré. Jätteskönt att ha fått lite rutiner :) Sover gör han fortfarande jättebra! Ca 22-8.30 Ibland somnar han senare, men han vaknar nästan alltid vid 8.30 :)


Igår fick vi hem kylen och frysen från Olas föräldrar (som köpt nya), så skönt att äntligen ha fullstor frys och kyl! Och tvättmaskin har vi köpt :) Jag är så glad!

Idag har vi varit iväg och köpt en ny TV-bänk också! Nu börjar det bli ordning här hemma :) Tack vare underbara mamma så har vi också fått ordning på hallen uppe på övervåningen, nåt som jag aldrig trodde skulle hända...


Nu väntar sängen! Emil sover, han somnade redan 21.30 Får se om han vaknar tidigare imorrn. Hoppas inte det...


Må så gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards